Ahogy minden év végén, a Google idén is közzétette a „Year in Search” listáit, amelyek bemutatják, mik voltak a legfelkapottabb keresések az év során. Ezek a toplisták izgalmas betekintést nyújtanak abba, hogy mely témák foglalkoztatták leginkább a magyarokat 2024-ben, legyen szó kultúráról, sportról vagy éppen mindennapi kérdésekről.
A 2024-es év legkeresettebb témái
A Google Kereső idén is tükrözte a társadalmi, kulturális és sportélet aktuális eseményeit, miközben rávilágított a magyar közönség érdeklődési köreinek változásaira. A filmek toplistáján nemzetközi kasszasikerek és hazai alkotások egyaránt szerepeltek. A „Deadpool & Rozsomák” és a „Most vagy soha” mellett a „Semmelweis” is kiemelt figyelmet kapott, miközben a tavalyi kedvenc, az „Oppenheimer” idén is előkelő helyen végzett.
A sorozatok közül az „Aranyifjú” továbbra is nagy népszerűségnek örvendett, de komoly versenytársai akadtak a „Fallout” és a „Maxton Hall – A világ, ami elválaszt” című produkciók személyében. A TV-műsorok listáját a „Házasság első látásra”, az „Ázsia Expressz” és a „Sztárbox” uralták.
A zenei világban az olyan nagynevű előadók, mint a Coldplay, Ricky Martin és Ed Sheeran, nemcsak a koncertjeikkel, hanem az online keresésekben is taroltak.
A magyar közönség érdeklődése azonban nem csak a szórakozás körül forgott. Több ismert személyiség, akik 2024-ben hunytak el, különösen nagy figyelmet kapott. A legtöbben Tompos Kátya, Hadas Kriszta és Alain Delon nevére kerestek rá, akik mind jelentős hatással voltak a közéletre.
A sport terén a Labdarúgó Európa-bajnokság és az Olimpia vonzotta a legtöbb keresést. A sportolók közül Varga Barnabás és Szalai Ádám neve került az érdeklődés középpontjába.
A kíváncsiság éve
2024-ben is számos rejtély foglalkoztatta a magyarokat. Olyan egyszerű, mégis elgondolkodtató kérdések, mint hogy „Miért dagasztanak a macskák?”, „Miért dörög az ég?” vagy „Miért csuklik az ember?” szintén bekerültek a Google Kereső toplistájára. Ezek a mindennapi élet apró furcsaságai megmutatták, hogy a magyarok kíváncsisága határtalan.
Hogyan készültek a listák?
A „Year in Search” rangsorok a Google Trends anonim, statisztikai adatain alapulnak. A duplikációkat és a spam tartalmakat kiszűrték, hogy pontosabb képet kaphassunk az idei év trendjeiről. A rangsor összeállítása során különbséget tettek a legkeresettebb kifejezések és a „trending” keresések között. Míg előbbiek az abszolút keresési volumeneket tükrözik, addig a „trending” keresések azok, amelyek az előző évhez képest jelentős növekedést mutattak.
Miért érdekesek a keresési trendek?
A Google Kereső nem csupán egy eszköz, hanem a társadalmi érdeklődés tükre is. A keresések megmutatják, milyen témák és események foglalkoztatták az embereket az adott évben. A „Year in Search” nemcsak szórakozási szokásainkra, hanem kulturális és társadalmi változásainkra is rávilágít, legyen szó nagy sporteseményekről, híres személyiségekről vagy éppen egy-egy mindennapi kérdésről.
A teljes magyar és globális keresési listák megtekinthetők a Google „Year in Search” oldalán, amely 2024 legnépszerűbb témáit és trendjeit gyűjtötte össze.