Posted inB2B / Vállalkozás

Új játékkal rukkolt elő Gyurkovics Attila, a szabadulószobák feltalálója

Gyurkovics Attila új szabadulószobájával

A szabadulószobák világszerte hatalmas népszerűségnek örvendenek, és most egy izgalmas újdonsággal bővülnek. Gyurkovics Attila, a modern szabadulószobák feltalálója, egy teljesen új játékot alkotott: ez a QITCH, amely merőben más élményt kínál, mint a hagyományos szabadulószobák. Az Exit The Room csapata felkarolta az ötletet, így a játék hamarosan elérhetővé válik a nagyközönség számára is.

A szabadulószobák története és Gyurkovics Attila szerepe

Az leső kijutós játékok eredetileg számítógépes formában léteztek, ahol a játékosok különböző logikai feladványokat megoldva juthattak ki egy adott helyszínről. Gyurkovics Attila ezt az élményt ültette át a valóságba, amikor 2011-ben Budapesten megnyitotta az első fizikai szabadulószobát. Az ötlet gyorsan népszerűvé vált, és ma már a világ számos országában találkozhatunk ezzel a játéktípussal.

„A szabadulószobákban az emberek egy csapatként dolgoznak, közösen oldanak meg rejtélyeket, és közben teljesen belemerülnek a játék világába” – mondta Gyurkovics Attila egy korábbi interjúban. Az újításoknak és a kreatív megoldásoknak köszönhetően a szabadulószobák folyamatosan fejlődtek, egyre interaktívabbá és izgalmasabbá váltak.

QITCH – a szabadulószobák jövője

A QITCH egy kompakt, új játékkoncepció. A játékosoknak nincs szükségük  egy egész szabadulószobára, ugyanis a QITCH egy hordozható játék, amelyet bárhol, bármikor lehet játszani. Az új formátumnak köszönhetően akár otthon, irodában vagy szabadtéren is átélhető az élmény.

A játék során kódokat kell feltörni, rejtvényeket megoldani, nyomokat összekapcsolni, miközben a csapat együtt dolgozik a cél elérése érdekében. A QITCH egyik legnagyobb előnye, hogy nem kötött helyszínhez, így a játékosoknak teljes szabadságuk van abban, hogy hol és hogyan játszanak.

„Mindig az volt a célunk, hogy olyan játékokat hozzunk létre, amelyek valódi élményt nyújtanak. Nem egyszerű feladványokról van szó, hanem egy teljes történetbe ágyazott, izgalmas kihívásokról, ahol a játékosok tényleg részeseivé válnak a kalandnak” – mondta Gyurkovics Attila.

A QITCH tökéletes választás akár céges csapatépítésre, hiszen a játék közben mindenki belekóstolhat a logikai és detektívkészségeket igénylő kihívásokba.

Vissza a gyökerekhez: „Most a csillivilli külsőségek mellett kevés a belső tartalom, maga a flow élmény pedig teljesen hiányzik nagyon sok helyen. Azt sajnálom, hogy főleg a Covid után, kevés kivétellel nem a legjobb, hanem a leghangosabb szabadulószobák tudták növelni az elérésüket.” – mondja Gyurkovics, és az új játék pont ezen változtat.

Az Exit The Room támogatásával indul útjára

Az Exit The Room, amely az egyik legismertebb szabadulószoba-hálózat, felismerte a QITCH egyediségét és lehetőségeit, ezért felkarolta az ötletet és a technikai hátteret is biztosította az ötlethez. Az együttműködésnek köszönhetően a játék hamarosan széles körben elérhetővé válik. Az első játékosok egyébként már kipróbálhatták 2024 novemberében a Társasjátékok ünnepén.

„Az emberek szeretik a kihívásokat, és szeretnek együtt dolgozni egy közös cél érdekében. A szabadulószobák pedig tökéletesen ötvözik ezeket az elemeket” – mondta Gyurkovics Attila. Az Exit The Room célja, hogy a QITCH új szintre emelje a szabadulós élményeket, lehetővé téve, hogy bárki, bárhol kipróbálhassa ezt az egyedülálló játékformát.

A következő időszakban további részletek várhatók a QITCH elérhetőségéről és jövőbeli fejlesztéseiről, de egy biztos: Gyurkovics Attila és az Exit The Room neve garancia arra, hogy valami igazán különleges érkezik, ami könnyen lehet, hogy felforgatja a szabadulószobák piacát.